Algemene Voorwaarden

Susan Keller Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:


  1. Opdrachtnemer: Susan Keller Consultancy gevestigd te Ulvenhout, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84878932 gebruiker van deze Algemene Voorwaarden;
  2. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Susan Keller Consultancy een overeenkomst heeft afgesloten of wenst af te sluiten.
  3. Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer.
  4. Offerte: een document dat door Susan Keller Consultancy is opgesteld waarin een indicatie wordt gegeven van de kosten in verband met het leveren van diensten.
  5. Opdracht(bevestiging) of overeenkomst: een document dat ondertekend is door de opdrachtgever of diens (teken) bevoegde functionaris(sen).
  6. Schriftelijk: schriftelijk dan wel langs elektronische weg (e-mail).


Artikel 2. Toepasselijkheid


  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en offerte van Opdrachtnemer, op iedere Overeenkomst tussen Partijen en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
  2. Indien deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn op een Overeenkomst tussen Partijen, dan zullen deze ook op toekomstige Overeenkomsten tussen Partijen van toepassing zijn.
  3. Afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
  4. De toepasselijkheid van eventuele inkoopvoorwaarden of andere voorwaarden van de Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  5. Het door de Opdrachtgever zonder commentaar accepteren en behouden van een offerte of opdrachtbevestiging waarop naar deze voorwaarden is verwezen, geldt als instemming met de toepassing ervan.



Artikel 3. Kennismaken / tot standkoming Overeenkomst


  1. Indien Partijen niet eerder een Overeenkomst hebben gesloten dan zal in beginsel voorafgaand aan het sluiten van een Overeenkomst een gesprek plaatsvinden.
  2. Tijdens een eerste afspraak zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever wijzen op de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden en de gehanteerde tarieven. Deze zijn tevens in te zien op www.susankeller.nl
  3. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer voorzien van de voor de dienstverlening relevante informatie.



Artikel 4. Overeenkomst


  1. Indien een aanbod van de Opdrachtnemer wordt aanvaard, dan komt de overeenkomst pas tot stand na schriftelijke bevestiging van de Opdrachtnemer, dan wel op het moment dat de Opdrachtnemer met instemming van de Opdrachtgever een aanvang met de uitvoeringshandelingen heeft gemaakt.
  2. In afwijking van lid 1 kan een Overeenkomst eveneens tot stand komen indien de mondeling gemaakte afspraken per email of anderszins langs elektronische weg aan Opdrachtgever zijn bevestigd en door Opdrachtgever akkoord verklaard.
  3. Alle aanbiedingen en offertes van de Opdrachtnemer zijn vrijblijvend tenzij ze een termijn voor aanvaarding bevatten. Indien een offerte c.q. aanbieding een vrijblijvend aanbod bevat en dit aanbod wordt door de Opdrachtgever aanvaard, dan heeft de Opdrachtnemer het recht het aanbod binnen 2 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
  4. De door de Opdrachtnemer gehanteerde prijzen alsmede de in de aanbiedingen, offertes, vermelde prijzen zijn exclusief BTW en eventuele kosten. Deze kosten kunnen onder meer bestaan uit o.a. reiskosten, transportkosten en declaraties van ingeschakelde derden.
  5. Afbeeldingen en beschrijvingen op de website susankeller.nl, brochures, catalogi, tekeningen, modellen, opgaven van kleuren, afmetingen en gewichten alsmede overige gegevens c.q. omschrijvingen, zijn zo nauwkeurig mogelijk, doch gelden slechts ter aanduiding. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  6. De Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Bij activiteiten waaraan een inspanningsverplichting verbonden is kan de Opdrachtnemer nimmer garanderen dat met de werkzaamheden steeds het door de Opdrachtgever gewenste resultaat bereikt wordt.
  7. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat de Opdrachtnemer is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor de Opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn.
  8. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
  9. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen.
  10. Wanneer de Opdrachtnemer verwacht haar verplichtingen niet binnen de opgegeven termijn te kunnen voldoen, stelt zij de Opdrachtgever daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
  11. De Opdrachtnemer zal de Opdrachtgever gedurende de looptijd van de overeenkomst regelmatig, schriftelijk of mondeling rapporteren over de voortgang en de resultaten van de werkzaamheden. De rapportering vindt plaats conform offerte of opdrachtbevestiging. Indien geen wijze van rapporteren is gespecificeerd, geschiedt rapportering in het Nederlands. Indien geen rapportering medium is afgesproken, bepaalt de Opdrachtnemer het medium dat hiervoor wordt gebruikt.
  12. In geval van overmacht is de Opdrachtnemer bevoegd zonder rechtelijke tussenkomst, hetzij de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn. Indien de overmachtsituatie intreedt als de overeenkomst ten dele is uitgevoerd, is de Opdrachtgever gehouden diens verplichtingen jegens de Opdrachtnemer tot aan dat moment te voldoen. Alle tot dan toe door de Opdrachtnemer gemaakte kosten zullen terstond en ten volle opeisbaar zijn.
  13. Als omstandigheden waarin sprake zal zijn van overmacht zullen onder meer worden verstaan: oorlog, oproer, mobilisatie, binnen- en buitenlandse onlusten, overheidsmaatregelen, staking en uitsluiting door werklieden, verstoring van de ten tijde van het aangaan van de overeenkomst bestaande valutaverhoudingen, weersomstandigheden, bedrijfsstoringen door brand, ongeval of andere voorvallen en natuurverschijnselen, onverschillig of deze omstandigheden zich voordoen bij de Opdrachtnemer, diens toeleveranciers of derden die door haar voor de uitvoering van de verbintenis zijn ingeschakeld.
  14. Ontbinding: de Opdrachtnemer is bevoegd de overeenkomst te allen tijde schriftelijk op te zeggen.


Artikel 5. Zoekmachine Marketing


  1. De Opdrachtgever verleent aan de Opdrachtnemer voor de duur van de overeenkomst bevoegdheid tot het voeren van zoekmachine marketing campagnes met betrekking tot de nader, schriftelijk aangeduide zoekmachines en andersoortige websites.
  2. De Opdrachtgever verleent aan de Opdrachtnemer een volmacht tot het verrichten van alle handelingen die de Opdrachtnemer noodzakelijk acht bij het opzetten en beheren van zoekmachine marketing campagnes.
  3. De opdrachtnemer zal zich naar beste kunnen inspannen voor het bereiken van een optimale positionering in de overeengekomen zoekmachines, maar verbindt zich niet tot het bereiken van enig concreet resultaat. Alle mededelingen van de Opdrachtnemer over de mogelijke resultaten van de zoekmachine marketingcampagnes zijn derhalve indicatief van aard. De Opdrechtgever kan aan deze mededelingen geen rechten ontlenen.
  4. De door de zoekmachines en/of andere media exploitant in rekening gebrachte kosten die verband houden met de campagne(s) dienen rechtstreeks door de Opdrachtgever, zonder tussenkomst van de Opdrachtnemer, afgerekend te worden bij de betreffende zoekmachine en/of media exploitant. De Opdrachtnemer kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van betalingsachterstanden en saldotekorten van de Opdrachtgever.
  5. De Opdrachtgever dient zich te houden aan de algemene voorwaarden, specifieke voorschriften en redactionele richtlijnen die door de overeengekomen zoekmachines aan adverteerders worden gesteld. De Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van de overtreding van deze voorschriften aan de zijde van de Opdrachtgever.


Artikel 6. Tarieven


  1. Aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn gebaseerd op de informatie die door Opdrachtgever is verstrekt, alsmede de verwachte tijdsduur of de te besteden tijd en de geldende tarieven.
  2. De Opdrachtgever en de Opdrachtnemer kunnen een vast honorarium overeenkomen, of het honorarium achteraf vaststellen op basis van de werkelijke bestede uren. Partijen zullen de hoogte van het vaste honorarium of het geldende uurtarief nader schriftelijk vastleggen.
  3. De geldende tarieven staan vermeld op www.susankeller.nl en worden op verzoek aan Opdrachtgever toegezonden. Bedragen zijn exclusief btw, tenzij anders aangegeven.
  4. Handelingen/dienstverlening waarvoor geen vast tarief geldt, zullen op basis van bestede tijd tegen het uurtarief aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
  5. Opdrachtnemer is gerechtigd om de tarieven aan te passen. Tariefwijzigingen dienen minimaal 1 maand voor inwerkingtreding te worden aangekondigd.


Artikel 7. Factuur en betaling


  1.  Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anderszins schriftelijk overeengekomen, op een door de Opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gedeclareerd. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.
  2. Opdrachtnemer stuurt Opdrachtgever aan het einde van de maand een factuur voor de overeengekomen dienstverlening (aantal uren van die maand).
  3. Bij gebreke van tijdige betaling is Opdrachtnemer gerechtigd de dienstverlening direct op te schorten.
  4. Bij gebreke van tijdige betaling ontvangt Opdrachtgever een herinnering met het verzoek om binnen 14 dagen te betalen. Indien dan nog niet is betaald, is Opdrachtnemer gerechtigd om wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten conform de wet aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surséance van betaling van de Opdrachtgever zijn de vorderingen van Opdrachtnemer op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.



Artikel 8. Vertrouwelijkheid & geheimhouding


  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie



Artikel 9. Aansprakelijkheid


  1. Opdrachtnemer zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Opdrachtnemer heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk een duidelijk omschreven resultaat is overeengekomen.
  2. Opdrachtnemer heeft een verzekering afgesloten voor bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheid.
  3. Opdrachtnemer is enkel aansprakelijk voor schade die het gevolg is van aan Opdrachtnemer toe te rekenen tekortkomingen in de nakoming van verplichtingen uit Overeenkomst indien Opdrachtnemer ter zake in verzuim is.
  4. Aansprakelijkheid voor indirecte schade is uitgesloten. Aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat door de verzekeraar wordt uitgekeerd vermeerderd met een eventueel eigen risico. 
  5. Opdrachtnemer is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade geleden door Opdrachtgever, zoals bijvoorbeeld voor schade ontstaan door, fouten in door de Opdrachtnemer verstrekte adviezen, materialen en/of geautomatiseerde bestanden, het niet meer en/of niet tijdig beschikbaar zijn van haar rapportages, het niet opvolgen door Opdrachtgever van de door Opdrachtnemer verstrekte adviezen, door storingen in de elektronische dienstverleningen van Opdrachtnemer en van derden, zoals zoekmachines, providers, netwerk-exploitanten of andere telecommunicatienetten.


Artikel 10. Klachten en geschillen


  1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de Opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan de Opdrachtnemer. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat de Opdrachtnemer in staat is adequaat te reageren.
  2. Indien een klacht gegrond is, zal de Opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de Opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de Opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
  3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal de Opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 9.


Artikel 11. Slotbepaling


  1. Op deze Algemene Voorwaarden en alle Overeenkomsten tussen Partijen is Nederlands recht van toepassing.
  2. Deze Algemene Voorwaarden zijn in te zien en te downloaden op de website van Opdrachtnemer; www.susankeller.nl





Share by: